054-7363744 eliahu@sigalon.com

פברואר 2019

קידום אתרים הוא תחום עיסוק מאד מיוחד שממלא צורך מיוחד וחשוב. מטרת הקידום להביא את האתר שלכם גבוה ככל האפשר בחיפוש בגוגל ובכך לגרום להגדלת מחזור העסקים שלכם. ככל שעולה חלקו של המסחר באינטרנט מכלל המסחר כך עולה חשיבותו של קידום האתרים.

רבים מהלקוחות חסרי הניסיון מצפים למצוא את האתר שלהם בדף הראשון בגוגל. אם אתם שייכים לקבוצה הזו אתם עלולים להתאכזב קשה, עד כדי חרטה על כך שהקמתם בכלל אתר אינטרנט. אחד מלקוחותינו, חנות גדולה לצורכי חשמל בסכנין, התאכזב כל כך מזה, שהאתר לא הביא לו לקוחות חדשים, שאחרי שנה ביקש להוריד את האתר ולא בנה אחר במקומו עד עצם היום הזה.  

כמה תובנות יסוד:

א. בדרך כלל יש משמעות רק לאתרים שנמצאים בעמוד הראשון, בין עשרת האתרים הראשונים, לא כולל את אלה שמפרסמים בתשלום. לקידום שלא באמצעות פרסום קוראים קידום אורגני. מחקרים הראו שמספרם של הגולשים שעוברים מעבר לעמוד הראשון בגוגל בטל בשישים.

ב. מיקומכם בחיפוש נקבע על ידי שני גורמים – באיזה מילת חיפוש מחפשים אתכם ומה התחרות על אותה מילת חיפוש. אם אתם מנהלים משרד עורכי דין ואתם מצפים שימצאו אותכם בעמוד הראשון כאשר מחפשים "עורכי דין", תשכחו מזה, הסיכוי לכך אפסי, אלא אם תשקיעו בקידום האתר מאמץ או כסף רבים מאד, כי יש משרדים רבים מאד של עורכי דין וכולם רוצים להיות בעמוד הראשון. לעומת זאת, אם יחפשו אתכם לפי מילת חיפוש "משרד עוכדי דין לקבלת אזרחות פולנית" הסיכוי שלכם הרבה יותר טוב, כי יש הרבה פחות משרדים שעוסקים בקבלת אזרחות פולנית.

ג. בדרך כלל קידום האתר שלכם הוא מהלך שצריך לתכנן בקפידה, רצוי על ידי בעל ידע וניסיון בנושא, והוא כרוך בהשקעת מאמץ, ולרוב גם כסף, לאורך זמן, כפי שמרזמת התמונה לעיל. משום כך, כדאי לכם לבדוק מה הסיכוי שהשקעת המאמץ הזו תחזיר את עצמה. אם אתם חנות וירטואלית, שמוכרת תוכנה באינטרנט, אין לכם כמעט ברירה, כי תוכנה קונים היום כמעט רק באינטרנט ולכן צריך להיערך בהתאם. לעומת זאת, אם אתם חברת סטארט-אפ, שנמצאת בשלבי פיתוח, חבל על כל דקה שתשקיעו בקידום האתר, כי אף אחד לא מחפש באינטרנט סטארט-אפ כדי להשקיע בו ואם כבר כן הוא יעשה זאת דרך אתרים שמקבצים חברות סטארט-אפ רבות.

איך מחליט גוגל לפי איזה סדר להציג את האתרים השונים בחיפוש?

האלגורתים לקביעת הסדר המדויק של הצגת האתרים הוא "סוד מדינה" וגוגל משנה אותו מעת לעת. לעומת זאת, העקרונות המנחים ידועים, כיוון שחברת גוגל מפרסמת אותם. עיקרון העל של גוגל הוא להביא תועלת מירבית לגולשים.

איך יודע גוגל איזה אתר מביא תועלת לגולשים? קודם כל על פי מספר הביקורים באתר. מספר רב של ביקורים הוא סימן לכך שהגולשים מוצאים עניין במה שיש באתר. אם איננו יודעים משהו ונשאל בגוגל, יש סיכוי שהתשובה תימצא בויקיפדיה ולכן האתר של ויקיפדיה יופיע ראשון בכל חיפוש שבו יש לו מידע רלוונטי.

קריטריון נוסף הוא מספר האתרים האחרים שיש להם לינק לאתר שלכם. אחת הטכניקות המקובלות של מקדמי אתרים מקצועיים הייתה ואולי גם נהוגה כיום היא לייצר אתרים מלאכותיים שכל מה שיש בהם הם לינקים לאתרים אחרים, אתרים של לקוחות, שאותם מקדם האתרים רוצה לקדם. זוהי אחת הטכניקות להתחכם עם גוגל, אלא שטכניקה זו היא קצרת ימים ושכרה עלול לצאת בהפסדה, כי גוגל משנה את האלגוריתם מדי פעם ומעניש את אלה שמתחכמים איתו.

עוד סימן של אתר מעניין הוא התחדשות התכנים בו. אתר של עיתון יזכה בדרך כלל למקום גבוה, כי התוכן שלו משתנה כל יום ולתוכן שהיה מתווסף תוכן חדש. למזלכם מעט עיתונים עוסקים בנושא שחשוב לכם כמו "עיבוד שבבי באמצעות לייזר" ולכן יש לכם סיכוי להתחרות בעיתונים על המקומות הראשונים בחיפושים שרלוונטיים עבורכם.

עבור מרבית הלקוחות שלנו, שבאים מהמגזר העסקי, יש שתי דרכים יעילות יחסית שאינן דורשות השקעה כספית כלשהי: לנהל בלוג חדשות שמתעדכן אחת לחודש חודשיים; לוודא בכל אתר שהחברה שלכם מוזכרת (כמו אתר אזור התעשייה שבו נמצאת החברה, אתר התאחדות התעשייה, אתר התערוכה שבה אתם מופיעים), שהשם שלכם יהיו מקושר לאתר האינטרנט שלכם.